INAQ Consulting se ocupă tradițional de 3 linii de business, și anume: instruire, consultanță și audit. Ulterior, relativ recent, am simțit nevoia, am creat și dezvoltat INAQ Data & Research și INAQ Branding. Cele de mai jos reprezintă “de ce”-ul din spatele celor două noi linii de business și cum intenționăm să ajutăm companiile să treacă la un nou nivel de dezvoltare.
INAQ Data & Research
De ce Data & Research? Pentru a putea ajuta clienții să vândă mai bine și să exporte cu ajutorul unor date comerciale. Pentru a face acest lucru însă, avem nevoie în primul rând să înțelegem piața locală, adică unde vindem și cine sunt cumpărătorii noștri. Apoi trebuie să verificăm concurența și să identificăm potențialele companii pe care dorești să le achiziționezi sau să îți găsești următorul client sau furnizor.
Toate aceste informații reprezintă date comerciale și reprezintă un avantaj competitiv. Acest avantaj îi permite companiei tale să se poziționeze deasupra concurenților săi într-un anumit sector sau industrie. Pentru a obține aceste date comerciale realizăm studii de piață pe mai multe domenii, în funcție de interes: construcții, IT, transport, imobiliare, agricultură și multe altele. Un studiu de piață este o evaluare cantitativă a unui sector bazată pe analiza datelor financiare a mii de companii.
Data & Analytics – Ce sunt?
Data reprezintă date interne și externe despre clienți și prospecți în vederea identificării oportunităților de vânzare. Dacă vorbim despre analytics, trebuie să știți că reprezintă decizii automatizate pe baza datelor.
Astfel, abordarea propusă la nivel de industrie este alcatuită din:
- Obiective
Obțineți o viziune TOP DOWN despre tendința, evoluția și riscul principalilor indicatori de performanță pentru a compara fiecare companie (Micro, Mici, Medii, Mari).
- Metodologie
Începem prin a selecta companiile care și-au publicat datele financiare și extragem datele. Bazându-ne pe experiența pe care o avem în aria riscului comercial, oferim avantajul unei viziuni dinamice pentru a identifica tendința și schimbările din companii, dar și a domeniului în care activează acestea.
- Rezultate
Ținând cont de criteriile deja aplicate, clienții noștri au posibilitatea de a vedea exact companiile care sunt de interes și au acces la o serie întreagă de date care să le permită să facă analize și comparații, astfel încât să își selecteze partenerii cu care doresc să înceapă un parteneriat de business.
Rezultate imediate în acțiunile comerciale sunt:
- Dezvoltarea cunoștințelor de credit comercial specific pentru micro-întreprinderi pe baza datelor interne (profil de plată, garanție);
- Identificați companiile cu risc scăzut, dezvoltați noi reguli de risc comercial pentru acest segment și dezvoltați vânzările cu acestea;
- Analizați marja brută a Clientului pe tip segment și pe tip de companie;
- Adaptați condițiile de credit comercial pe segment -> mai multă flexibilitate pentru clienții cu risc (foarte) scăzut.
Branding & Rebranding
Cea de-a doua linie de business recent dezvoltată este legată de Branding & Rebranding. Așa cum oamenii evoluează în mod natural, așa trebuie să evolueze și brandurile. Brandul – imaginea unei companii și folclorul din jurul ei (adică ceea ce spune lumea despre brandul respectiv) – trebuie să reflecte corespunzător etapa de dezvoltare în care se află compania, un produs sau un serviciu. Este și mai bine să fie cu câțiva pași în față. Acest lucru nu înseamnă că o companie are nevoie de Rebranding în fiecare dintre aceste etape.
Ca proprietar de companie, e benefic să evaluezi Brandul tău de fiecare dată când te afli într-un moment cu semnificație din viața lui: extindere, achiziție, diversificare, evenimente externe cu impact, dezvoltare sustenabilă. Un astfel de exemplu este Google, care a știut să se adapteze tuturor etapelor sale de dezvoltare.
INAQ Branding
Vrem să devenim partenerii unei companii exact atunci când evaluează posibilitatea trecerii într-o nouă etapă de viață. Motto-ul nostru este să transformăm calitatea reala în calitate percepută. Dacă INAQ Consulting își ajută clienții să obțină calitatea reală prin trainiguri, audit, consultanță, standarde permanent îmbunătățite, noi preluam această calitate reală și o transformăm în calitate percepută prin Branding și comunicare.
Atunci când vorbim despre branding, este greu să vii cu idei, e simplu să le distrugi sau să le critici. Dar, cu siguranță, cel mai greu și delicat proces este să iei o idee care nu e a ta și să-i descoperi potențialul sau să-i dai o nouă viață.
Nu zicem că a construi un brand de la zero e simplu. De aceea vom construi cu entuziasm proiecte de branding pentru start-up-uri, companii noi, extensii, produse noi. Dar să reconstruiești un brand cere multă empatie și respect. Acesta este și motivul pentru care ne declarăm specialiști în Rebranding.
Cum lucrăm: respect, empanie, viziune, validare, creștere. Acest lucru se reflectă și în serviciile noastre, acestea fiind de fapt chiar etapele de dezvoltare ale unui brand:
I. Respect si empatie, compusă din:
- audit de imagine de brand – încercăm să înțelegem cât mai bine cu ce se ocupă compania sau despre ce este produsul respectiv
- evaluare a nevoii de Branding/Rebranding
- o strategie de brand (poziționare, audiențe, mesaj cheie diferențiator, etc.)
- design de identitate vizuală (transformăm strategia de brand într-o identitate vizuală)
- cercetare de piață, în etape cheie (validăm strategia și designul)
- manual de brand – aplicații ale identității vizuale pe orice fel de suport
- imagine online: website, magazin online, prezență pe rețelele sociale relevante
IV. Explorare și creștere
Acest lucru înseamnă lansarea brandului în lume prin comunicare de brand: Strategie și plan de marketing, Plan de comunicare, Performanțe Marketing, Aliniere marketing – vânzări, Account Based Marketing, Brand Tracking & Social Listening
De ce INAQ Branding?
Patru semne ca s-ar putea să aveți nevoie de INAQ Branding:
1. Businessul a crescut, dar brandul a rămas mic;
Ești de ceva vreme pe piață, afacerea e solidă, dar logo-ul e tot cel de acum 10 ani, făcut de un student la Arte. Un simplu logo nu devine automat un brand, e nevoie de strategie și de un sistem de identitate vizuală, care să susțină comunicare relevantă, în fiecare etapă.
2. Are loc un eveniment semnificativ în evoluția brandului;
Ai cumpărat sau ai construit de la zero un brand local sau regional în care vezi potențial național. Poate chiar global.
3. Ați decis să setați un standard în categorie și/sau pe piață;
Reprezinți o organizație care adună toți producătorii majori dintr-o categorie de piață – ar trebui să setezi un standard. Exemplu: British Retail Consortium
4. E cazul să ții pasul cu clienții și piața. Sau dimpotrivă.
Ne dezvoltăm constant serviciile pentru ca tu să beneficiezi de expertiză completă pentru compania ta. Ai nevoie de date financiare – studii de caz, care să te ajute să îți dezvolți compania? Sau ai nevoie de Rebranding, pentru a rescrie împreună povestea brandului tău? Atunci contactează-ne și hai să discutăm despre afacerea ta.