x

“LANȚUL ALIMENTAR SCURT” - Bunele practici în agricultura românească aduse de certificarea GLOBALG.A.P.

Marti, 24 Ianuarie 2017

Ne face o deosebită plăcere să vă informăm că pe data de 24  februarie 2017, orele 09.00 la Ramada Plaza, Sala Europe, Bucureşti va avea loc cea de-a doua ediţie a Conferinţei

“LANȚUL  ALIMENTAR SCURT” - Bunele practici în agricultura românească aduse de certificarea GLOBALG.A.P.


Ce este  GLOBALG.A.P. ?

GLOBALG.A.P
. este un standard recunoscut la nivel internaţional pentru producţia  agricolă, fiind rezultatul  mai multor ani de cercetare intensivă şi de colaborare cu experţi din industrie, producători şi comercianţi din întreaga lume.
Scopul urmărit este acela ca producţia agricolă sigură şi durabilă să fie în avantajul fermierilor, comercianţilor şi consumatorilor de pretutindeni.
GLOBALG.A.P. este mai mult decât un certificat. Este o viziune a producţiei globale agricole realizată în condiţii de siguranţă şi durabilitate prin intermediul instrumentelor, programelor şi partenerilor aleşi.
Îmbunătăţirea  siguranţei şi durabilităţii înseamnă acces mai mare la pieţe pentru producători, produse sigure pentru comercianţi şi consumatori, sisteme de producţie mai durabile pentru guverne şi posibilităţi mai mari de afaceri pentru furnizorii de servicii.
Standardul GLOBALG.A.P. solicită, printre altele, o mai mare eficiență în producție. Aceasta îmbunătățește performanțele de afaceri și reduce risipa de resurse vitale.

Certificarea  GLOBALG.A.P.

  • Certificarea GLOBALG.A.P. acoperă:
  • Siguranţa alimentelor şi trasabilitatea
  • Mediul (inclusiv biodiversitatea)
  • Sănătatea, securitatea şi bunăstarea muncitorilor
  • Bunăstarea animalelor
  • Include Managementul Integrat al Culturilor (ICM), Controlul Integrat al Organismelor Dăunatoare (IPC), Sistemul de Management al Calităţii (SMC) şi Analiza Riscurilor şi Punctelor Critice de Control (HACCP).
  • Standardul GLOBALG.A.P. solicită o abordare generală în producţia agricolă, fapt ce conduce la dezvoltarea celor mai bune practici pentru generaţiile viitoare.


GLOBALG.A.P. este un standard recunoscut la nivel internaţional pentru o producţie  agricolă sigură şi durabilă, care avantajează  deopotriva fermierii, comercianţii şi consumatorii din întreaga lume.   Evenimentul va pune accentul pe importanța  standardelor GLOBALG.A.P. şi noile sale produse şi sisteme de certificare care au scopul de a spori transparenţa şi implicarea părţilor interesate, fermieri şi retaileri, pentru obţinerea şi comercializarea unor produse sigure pentru consum.   Această conferinţă se  adresează fermierilor, comercianţilor, retailerilor, tuturor producătorilor şi comercianţilor din domeniul agriculturii, nu in ultimul rand firmelor de transport si logistica.

De ce să participi la acest eveniment?

Vor fi prezentate standardele GLOBALG.A.P. şi noile sale produse şi sisteme de certificare având scopul de a spori transparenţa şi implicarea părţilor interesate, fermieri şi retaileri, pentru obţinerea şi comercializarea produselor sigure pentru consum în agricultură. GLOBALG.A.P. reprezintă un corespondent al HACCP din industria alimentară.

Dacă eşti fermier poţi afla cum să faci parte din „lanţul alimentar scurt”:
-  Produsele de la ferma ta pot fi listate de marile lanţuri de magazine de retaileri, de exportatori sau de rețelele de distribuție, îndeplinind un set de condiţii obligatorii;
-  Afli  care sunt cerinţele comercianţilor pentru producătorii locali,  care sunt cerinţele de vânzare cu amănuntul  si despre elementele de siguranţa alimentelor;
-  Poti  afla mai multe despre aceste certificari, costuri, metode de implementare;
-  Se vor discuta dezavantajele şi riscurile pe care şi le vor asuma producatorii care nu deţin cerificarea GLOBALG.A.P.;
-  Vei afla povesti de succes despre cum a ajutat certificarea GLOBALG.A.P. ca fermierii polonezi sa devină unii dintre cei mai mari exportatori de fructe si legume din Europa;

Structura eveniment

09:00 – 09:30 Înregistrarea Participanţilor
09:30-11:30  SESIUNEA I
11:30 – 12:00 Pauză de cafea
12:00-13:30  SESIUNEA II
13:30 – 14:30 Pauză de prânz
14:30-16:30 SESIUNEA III

Agenda eveniment

9.30 - 11.30 SESIUNEA I
• Cum îndeplineşte agricultura românească cerinţele pieţei globale  -  Reprezentant al Ministerului Agriculturii, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale*
• Lumea bunelor practici agricole – Andras Fekete, Vicepresident & Chief Integrity Officer, GLOBALG.A.P. şi Dr. Kliment Petrov, Expert, Integrity Assessments & Training, GLOBALG.A.P.
• Cerinţele comercianţilor pentru producătorii locali - Florin Căpăţână, Vicepreşedinte/ Director Executiv, AMRCR*
• Importanţa de a oferi clienţilor produse sigure şi de calitate - Reprezentant ANSVSA*/ ANPC

11.30 - 12.00 Pauză de cafea

12.00 - 13.30 SESIUNEA II
Agricultura, fructe şi legume
• Poveste de Succes : Cum ajută Certificarea GLOBALG.A.P. fermierii polonezi să fie unii dintre cei mai mari exportatori de fructe şi legume din Europa -
Maciej Majewski, Partner, Freshmazovia.com Sp. J. Poland
• Abordarea PROAGRO a implementarii standardelor de calitate în agricultura românească -  Emilian Dumitru, Preşedinte Federaţia Naţionala PRO AGRO*
• Piaţa de gros – locul fermierilor  - Camelia Şucu, Proprietar Piaţa de Gros Abundia*
• GLOBALG.A.P. Necesitate sau obligatie? - Ionuţ Nache, Director general INAQ Consulting

13.30 - 14.30 Pauză de prânz

14.30 – 16.30 SESIUNEA III
• 14.30 – 15.15 Cerinţele marilor lanţuri de retail privind calitatea legumelor şi fructelor achiziţionate. Reprezentanţi lanţ de retail – discuţii libere
• 15.15 – 16.30 Prezentare servicii GLOBALGAP - Procesul de certificare GLOBALG.A.P. - Reprezentanţi organisme de certificare acreditate GLOBALG.A.P.
• 16.30 - Concluzii


Conferința GLOBALG.A.P., ediția I, 2014

Participanți - 128 persoane:
• producători de legume/fructe
• reprezentanți marile lanțuri de magazine
• reprezentanți autorităţi publice
• reprezentanți patronate și asociații  presă
• invitați speciali GLOBALG.A.P.









Află cum poţi să participi

Taxă de participare Conferinţă: 

  • 50 eur + TVA*, pentru înscrieri până la data de 31 ianuarie;
  • 75 eur + TVA*, după această dată;

* TVA(19%) se va aplica doar firmelor cu sediul în România

Termen limită pentru înregistrare: 20 februarie 2017

Pentru rezervare loc în sală este necesar să accesați și să completați  formularul de mai jos.

FORMUAR DE INREGISTRARE


După confirmarea înscrierii veți primi factura pentru plata taxei de participare.