IFS Food vs 6 din perspectiva retailerilor

IFS Food vs 6 este un standard de auditare a Sistemului de Management al Calitatii si Sigurantei Alimentelor. Indeplinirea cerintelor acestui standard este solicitata de majoritatea retailerilor (marile lanturi comerciale internationale) producatorilor de produse alimentare care fabrica aceste produse sub brandul (marca) retailerilor.

Ce reprezinta de fapt cerintele IFS Food? De ce exista aceasta conditie pentru marcile private?

1. In primul rand, IFS Food transpune cerintele pentru siguranta produselor alimentare elaborate de GFSI.
GFSI sau Global Food Safety Initiative (Initiativa Globala pentru Siguranta Alimentelor) este o organizatie  fondata in 2000, din care fac parte toate categoriile de participanti din lantul de distributie a produselor alimentare. Misiunea GFSI este sa imbunatateasca continuu sistemele de management al sigurantei alimentelor. Scopul este sa asigure increderea in livrarea de alimente sigure catre consumatorii din intreaga lume. Cerintele GFSI reprezinta chintesenta expertizei existente la ora actuala in lume pentru un management corect al sigurantei produselor alimentare.
IFS Food a transpus aceste cerinte. Astfel, respectarea standardului IFS Food inseamna respectarea celor mai bune practici internationale, ceea ce asigura livrarea de produse sigure pe piata.

2. In al doilea rand, IFS Food transpune cerintele standardelor internationale pentru sistemele de management al calitatii. Astfel, se atinge scopul principal al oricarui sistem de management al calitatii: satisfacerea nevoilor si asteptarilor clientilor. In cazul marcilor private, clientul este reprezentat de retailer si satisfacerea nevoilor si asteptarilor acestuia reprezinta respectarea tuturor cerintelor clientului privind caracteristicile produsului livrat, asa cum sunt descrise in documentatiile contractuale, fara nimic in plus si fara nimic in minus.

Astfel, in concluzie, respectarea cerintelor IFS Food de catre producatorii de alimente reprezinta o garantie pentru livrarea pe piata de:

1. produse alimentare sigure, conforme cu legislatia,
2. produse alimentare conforme cu cerintele clientului.

Iar respectarea cerintelor nu este necesara doar producatorilor de marci private, ci si oricarui producator de alimente, avand in vedere ca reprezinta cheia succesului in orice afacere din acest domeniu.

Autor,

Mihaela Ardeleanu
Consultant / Auditor
Sisteme de Management
INAQ Consulting

Distribuie

Facebook
LinkedIn

Ești gata să treci la
următorul stadiu de dezvoltare?